FAQ - Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over het Happinez Festival, dan staat het antwoord mogelijk bij een van deze rubrieken:

Staat je vraag er niet bij?

Als het antwoord op je vraag er niet bij staat, neem dan contact op met de organisatie via telefoonnummer 030 - 275 96 22 (lokaal tarief) of via festival@happinez.nl.
Op werkdagen bereikbaar van 10.00 tot 17.00 uur.

Tijdens het festival kun je met je vragen naar een van de informatiebalies gaan.


ALGEMEEN

1. Wanneer is het Happinez Festival 2015?

Op vrijdag 11, zaterdag 12 en zondag 13 september.

2. Waar wordt het festival gehouden?

Het festival vindt evenals in 2013 plaats in en bij Fort Voordorp, Voordorpsedijk 28b, 3737 BK Groenekan. Rondom het festivalterrein staan bewegwijzeringsborden die aangeven waar je kunt parkeren en waar je de ingang kunt vinden.

3. Wat zijn de openingstijden van het festival?

Het festivalterrein is op vrijdag en zaterdag geopend van 10.00 tot 19.00 uur. Op zondag is het festivalterrein open van 10.00 tot 18.00 uur.

4. Hoe meld ik me aan voor het Happinez Festival?

Het aanmelden voor het festival gebeurt in drie stappen:
Stap 1: Stap 1: Vul het inschrijfformulier in op www.happinez.nl/festivaltickets. Je krijgt na je inschrijving direct een bevestigingsmail. Let op: dit is niet je toegangsbewijs.
Stap 2: Medio augustus krijg je een e-mail met de vraag of je jouw keuze uit het programma wilt maken. Vul je keuze in via de link in deze e-mail.
Stap 3: Nadat je je keuze hebt doorgegeven, ontvang je een e-mail met je e-ticket in de bijlage. Print deze uit en neem ’m mee naar het festival. Dit e-ticket is je toegangsbewijs!

5. Mag ik mijn fototoestel meenemen?

Professionele apparatuur is niet toegestaan. Hetzelfde geldt voor toestellen met afneembare lenzen, filmcamera's en opnameapparatuur. Gewone digitale fototoestellen zijn wel toegestaan.

6. Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?

Tijdens het festival kun je hiervoor terecht bij de informatiestands. Na het festival worden alle gevonden voorwerpen die niet zijn opgehaald meegenomen naar het kantoor van Happinez in Amsterdam. Dit is bereikbaar via 020 - 551 87 11 of info@happinez.nl

7. Waar kan ik iets eten en drinken?

Fort Voordorp en Happinez zorgen graag goed voor hun gasten. Op het festivalterrein is er volop gelegenheid om van verschillende ambachtelijke, pure en verse producten te genieten. Je betaalt hiervoor met speciale cateringmunten. Deze zijn te koop op het festivalterrein à € 1,25 per munt.

8. Is er EHBO aanwezig?

Voor (kleine) ongelukken en andere ongemakken is er een EHBO-post.

9. Is het festival geschikt voor kinderen?

Nee, er worden geen speciale activiteiten voor kinderen georganiseerd.

10. Kan ik mijn huisdier meenemen?

Huisdieren zijn niet toegestaan op het festivalterrein.

11. Is er gelegenheid om te roken?

In de open lucht mag worden gerookt, in het fort en in de tenten niet.

12. Is er een camping of een overnachtingsplek?

Het Happinez Festival heeft geen eigen overnachtingplaatsen. Er bestaat wel de mogelijkheid om een hotelkamer te reserveren bij Hotel Mitland, 5 minuten per auto verwijderd van het festivalterrein. Als je je kamer boekt onder referentienummer: 3866768 – Bezoekers Festival krijg je 10% korting op jouw kamer.

13. Is er een geldautomaat aanwezig op het festivalterrein?

Op het festivalterrein staat geen geldautomaat. Veel - maar niet alle - kramen en stands hebben een pinautomaat. Wij raden je daarom aan ook contant geld mee te nemen. Voor koffie, thee, andere dranken en eten kun je uitsluitend met cateringmunten betalen. Deze munten zijn bij een aantal balies op het festivalterrein te koop. Bij deze balies kun je pinnen.

14. Is het festival toegankelijk voor mindervaliden?

Het is een glooiend terrein met flinke hoogteverschillen en niet alle wegen zijn verhard. Voor mensen in een rolstoel is het festivalterrein dus maar beperkt toegankelijk. Er zijn invalidentoiletten aanwezig. Er zijn geen rolstoelen beschikbaar voor verhuur. Voor specifieke vragen over de toegankelijkheid van het festival zijn we bereikbaar op telefoonnummer 030 275 96 22.

Terug naar boven


KAARTVERKOOP

1. Wanneer start de kaartverkoop?

Vanaf december 2014 zijn de kaarten voor het Happinez Festival te bestellen via www.happinez.nl/festivaltickets

2. Wat kosten de kaarten?

Een kaart kost € 55,- per persoon en is geldig voor één dag. Heb je een abonnement op Happinez? Dan betaal je € 49,50 per persoon. Ben je geen abonnee, dan kun je ook een gecombineerd ticket kopen: een toegangskaart tot het festival in combinatie met een abonnement van drie nummers. Dit kost € 60,- per persoon. Voor slechts € 5,- extra ontvang je drie nummers thuis op de mat en kun je direct gebruik maken van de abonneekorting voor eventuele extra tickets. Een passe-partout voor 2 dagen kost € 100,- per persoon.

3. Wat is er in de prijs van een kaartje voor het Happinez Festival inbegrepen?

Op het Happinez Festival heb je toegang tot lezingen en workshops, signeersessies en ontmoetingen met sprekers uit binnen- en buitenland. Het is mogelijk om voor twee sessies een plaats te reserveren, zodat je verzekerd bent van een plaats. Medio augustus wordt hiervoor het reserveringsformulier per e-mail toegestuurd. De reserveringen worden in volgorde van binnenkomst behandeld en vol is helaas ook echt vol.
Verder zijn er muzikale optredens en allerlei bijzondere happenings. Niet bij de prijs inbegrepen zijn eten en drinken en persoonlijke consulten zoals een handlezing of tarotlegging.

4. Waar kan ik kaarten kopen?

Kaarten worden uitsluitend verkocht via de website van Happinez, www.happinez.nl/festivaltickets.

5. Verkoopt Happinez ook tickets via andere websites?

Nee, om het risico op doorverkoop van tickets tegen woekerprijzen zoveel mogelijk te beperken, worden er alleen tickets verkocht via de website van Happinez. Wanneer je twijfelt over een website waar tickets worden aangeboden, kun je contact opnemen met de organisatie via festival@happinez.nl of 030 275 96 22.

6. Kan ik meerdere kaarten in een keer bestellen?

Je kunt 2 kaarten in een keer bestellen.

7. Kan ik bij de ingang van het festival ook een ticket kopen?

Mocht het festival niet uitverkocht zijn, dan kun je aan de ingang van het festivalterrein een ticket kopen. Houd er rekening mee dat je hier alleen per pin kunt betalen en dat je hier niet meer kunt reserveren voor een lezing of workshop.

8. Krijg ik de kaarten thuis gestuurd?

Nee, de kaarten worden digitaal verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. Op het ticket staat een zogenaamde QR-code. Deze code biedt eenvoudig en snel toegang tot het festival en wordt bij de ingang gescand . Zorg er dus voor dat je je het ticket uitprint of digitaal op je smartphone meeneemt naar het festival.

9. Ik heb tickets besteld en betaald, maar nog niet ontvangen. Wat moet ik doen?

Heb je een bevestiging gekregen nadat je je via het inschrijfformulier hebt ingeschreven? Dan is je inschrijving goed verlopen en ontvang je begin september van ons een e-mail met het e-ticket waarmee je toegang heeft tot het Happinez Festival. Bij twijfel kun je contact opnemen met de organisatie via 030 - 275 96 22 of festival@happinez.nl

10. Ik heb een ticket gekocht, maar kan helaas toch niet komen. Is er een mogelijkheid om mijn geld terug te krijgen?

Het is helaas niet mogelijk om je inschrijving ongedaan te maken en het betaalde geld terug te geven. Wel kun je je ticket weggeven aan een ander. Maakt iemand anders gebruik van je kaart, geef dit dan door aan de organisatie via 030 - 275 96 22 of festival@happinez.nl en vermeld de volgende gegevens:
1. Je naam, e-mailadres en telefoonnummer
2. De dag van het festival waarvoor je een ticket hebt gekocht
3. De naam, het e-mailadres en het telefoonnummer van de persoon die jouw ticket overneemt

11. Kan ik mijn dagticket omwisselen voor een ticket voor een andere festivaldag?

Ja, mits de gewenste dag niet vol is. Neem hiervoor contact op met de organisatie via festival@happinez.nl of 030 - 275 96 22

Terug naar boven


E-TICKETS

1. Wat is een e-ticket en hoe werkt het?

Na inschrijving en reservering voor twee sessies ontvang je een e-mail met daarbij een pdf-bijlage: het e-ticket. Dit e-ticket is jouw toegang tot het Happinez Festival.
Print het e-ticket en neem de afdruk mee naar het festival. Bij de entree wordt de QR-code op de afdruk van het e-ticket gescand. (Je kunt je e-ticket met QR-code ook digitaal op je smartphone meenemen zodat het vanaf je smartphone gescand kan worden.)
De unieke QR-code kan in alle gevallen maar één keer gebruikt worden. Dupliceren van e-tickets is daarom niet mogelijk. Houd de code scanbaar: pas op met vouwen, vuil en vocht.

Om de bijlage te openen heb je het gratis computerprogramma Adobe Reader nodig. Download Adobe Reader via de website van Adobe.
Let op: de e-mail die eerder ter bevestiging van je inschrijving naar je verzonden is, is geen e-ticket. Een print van alleen deze bevestiging geeft geen toegang tot het festival.

2. Wanneer krijg ik mijn e-ticket?

De e-tickets worden begin september per e-mail verzonden.

3. Ik ben mijn e-ticket kwijt. Wat moet ik doen?

Je kunt het e-ticket opnieuw uitprinten via de bijlage in de mail die je van ons hebt ontvangen. Kun je de e-mail niet meer vinden? Dan kunnen wij deze nogmaals naar je opsturen. Neem hiervoor contact op met de organisatie via 030 - 275 96 22 of festival@happinez.nl

4. Ik heb geen printer. Wat nu?

Behalve de uitgeprinte tickets kunnen de tickets ook op je smartphone worden gescand bij de ingang. Mocht je geen smartphone hebben, zoek dan een mogelijkheid via een bekende of een copyshop om het ticket te printen.

Terug naar boven


PROGRAMMA

1. Wanneer wordt het programma bekend gemaakt?

Begin juni staan alle sprekers waarvoor men kan reserveren op de website van Happinez. Ook op welke dagen zij komen. Op dat moment is echter nog niet bekend hoe laat de spreker een lezing geeft en in welke zaal. Eind juli staat het volledige programma met de tijden van de lezingen en workshops op de website van Happinez.

2. Kan ik reserveren voor workshops en lezingen?

Het is mogelijk om voor twee optredens een plaats te reserveren. De reserveringen worden in volgorde van binnenkomst behandeld en toegewezen zolang er plaats is.

3. Waar en hoe kan ik reserveren voor de lezingen en workshops?

Eind juli wordt de definitieve programmering, met daarin de tijd en plaats van de lezingen, bekend gemaakt op de website. Als je een kaart voor het festival hebt gekocht, krijg je medio augustus een reserveringsformulier toegestuurd op het opgegeven e-mailadres waarop je je kunt inschrijven voor twee lezingen/workshops.

4. Zijn alle workshops en lezingen in het Nederlands?

Een deel van de sprekers is Engelstalig. Als een lezing of workshop in het Engels wordt gegeven, staat dit op de site vermeld. Er is geen tolk of vertaling aanwezig.

5. Kan ik naar een workshop of lezing zonder dat ik hiervoor heb gereserveerd?

Bij veel lezingen of workshops is naast de gereserveerde plekken ook (beperkte) ruimte voor vrije inloop. Bij de ingang van de zaal wordt aangegeven hoeveel van dergelijke vrije plaatsen er zijn, je kunt dus ter plekke bekijken hoe druk het is en of het zin heeft om in de rij te gaan staan.
Mensen die zich wel hebben ingeschreven hebben uiteraard voorrang en worden als eersten uitgenodigd in de zaal.

6. Kan ik een workshop of lezing bijwonen zonder dat ik een toegangsbewijs heb gekocht?

Zonder toegangsbewijs voor het Happinez Festival heb je geen toegang tot het terrein. Je kunt dus geen losse lezing of workshop volgen.

Terug naar boven


VERVOER

1. Zijn er speciale bussen van het treinstation naar het festivalterrein?

Treinreizigers kunnen gebruikmaken van de gratis pendelbus die van en naar station Overvecht rijdt tussen 9.00 en 19.15 uur op vrijdag en zaterdag. Op zondag rijdt de pendelbus van 9.00 tot 18.30 uur.

2. Is er parkeergelegenheid bij het festival?

Er is een grote parkeerplaats gehuurd naast het festivalterrein. Voor dit parkeerterrein geldt een tarief van € 7,50 per auto per dag. Het is niet toegestaan om hierbuiten te parkeren.

3. Waar kan ik parkeerkaarten kopen?

Uitrijdkaarten zijn op vrijdag en zaterdagen tot uiterlijk 19.15 uur en op zondag tot uiterlijk 18.15 uur te koop bij de muntenkassa bij de in- en uitgang van het festivalterrein. Er kan daar gepind worden.

4. Zijn er speciale parkeerplaatsen voor invaliden?

Ja, op vertoon van een persoonlijke officiële invalidenparkeerkaart kan er op het festivalterrein geparkeerd worden. Het aantal parkeerplaatsen is wel zeer beperkt.

Terug naar boven

Let op: informatie op deze pagina is onder voorbehoud en kan te allen tijde gewijzigd worden.