Don't hurry, be happy: de grote slowchallenge - Happinez
Terug naar overzicht

Don’t hurry, be happy: de grote slowchallenge

Categorie
Don’t hurry, be happy: de grote slowchallenge

Op een slakkentempo naar huis fietsen terwijl je de wind met je haar laat spelen en je geniet van het wuivende riet, lekker lang doen over je maaltijd terwijl je bij het kauwen probeert te letten op de smaak van je eten, of een omweg nemen op weg naar de groentewinkel. Met de #slowchallenge dagen we je uit om veertig dagen lang elke dag twee keer zoveel tijd aan iets te besteden dan je gewend bent.

Op een slakkentempo naar huis fietsen terwijl je de wind met je haar laat spelen en je geniet van het wuivende riet, lekker lang doen over je maaltijd terwijl je bij het kauwen probeert te letten op de smaak van je eten, of een omweg nemen op weg naar de groentewinkel. Met de #slowchallenge dagen we je uit om veertig dagen lang elke dag twee keer zoveel tijd aan iets te besteden dan je gewend bent.

Vleugje vakantiegevoel

Doe je met ons mee aan de Slow challenge? Als je 40 dagen lang iets meer tijd neemt voor vanzelfsprekende handelingen, zul je merken dat je meer ruimte in je hoofd en lucht in je hart krijgt. De kalender geven we je als reminder. Daarop kun je een vinkje, zonnetje, sterretje zetten als het gelukt is die dag een tikje slow in je leven te brengen. Waarom 40 dagen? Omdat dat volgens oude wijsheidstradities de tijd is die je nodig hebt om je een nieuwe gewoonte eigen te maken.

Houd je eigen voortgang bij op deze kalender
Houd je eigen voortgang bij op deze kalender

Bijvoorbeeld:

Ademen – let een dag lang op je ademhaling: is hij diep en rustig?
Insmeren – verwen je lichaam met een (warme) olie. Masseer je lichaam zorgvuldig (naar je hart toe) en sla geen plekje over
Boodschappen – ren niet door de supermarkt met een lijstje, maar kies voor de markt of speciaalzaak en laat je verleiden door geuren en kleuren
Lunchen – niet staand een boterhammetje aan het aanrecht of achter je bureau. Maar maak een mooi bordje en eet met aandacht
Mediteren – neem voor de dag begint tijd om naar binnen te keren, al is het maar vijf minuten. Je merkt het effect nog urenlang
Schrijven – sluit de dag af met het tellen van je zegeningen en maak een dankbaarheidslijstje
Bodyscan – ga voor het slapen met je aandacht je hele lichaam langs, van je tenen tot je kruin
Contact – maak van een beleefdheidspraatje een echt gesprek. Luister aandachtig en vraag door
Liefde – laat je telefoon op de eettafel liggen en kijk wat er te lezen is in de ogen van je partner

Deel je eigen foto

Wij zijn benieuwd hoe jij deze slowchallenge invulling geeft. Deel een foto met #slowchallenge op Facebook of Instagram, waarin je laat zien hoe je je dagelijkse leven doorspekt met een vleugje vakantiegevoel. De mooiste foto maakt kans op een Lotus meditatiepoef uit de Happinez webshop, die je helpt om de uitdaging om je dagelijkse handelingen met aandacht te doen ook vol te houden na deze veertig dagen.Om je het goede voorbeeld te geven, trapt Happinez hoofdredacteur Marije de Jong in de edit van Happinez 1-2016 de challenge af: zij ziet zichzelf al extra lang ontbijten met verse granaatappelpitjes. Ook Happinez redacteuren Kelly, Eveline en Marijn je al voor:

Een foto die door marijnbaar is geplaatst op

Meest populair