Deze ademhalingsoefening helpt je op spannende momenten (in 2 minuten) - Happinez
Terug naar overzicht

Deze ademhalingsoefening helpt je op spannende momenten (in 2 minuten)

Categorie
Deze ademhalingsoefening helpt je op spannende momenten (in 2 minuten)

Want soms is het belangrijkste moment van de dag de rustpauze die we nemen tussen twee ademhalingen in.

Je adem de ruimte geven brengt je bij je spiritualiteit. In de zin van de oude meesters: verbinding maken. In je ademhaling maak je contact met de werkelijkheid om je heen, maar ook met jezelf en met het moment. Dit is hoe je nu bent, dit is hoe je je voelt.

Zo gebruik je je adem als kompas

Je ademhaling kan je helpen op momenten dat het spannend is. Gebruik je adem als kompas, om te leren wat er aan de hand is. Merk je aan je adem dat je zenuwachtig bent? Geeft niet. Je voelt je kennelijk onveilig en waarschijnlijk is dat normaal.

Voel weer even hoe je ademt, zoek weer even terug hoe je je lichaam ruimte geeft om te ademen en vertrouw erop dat het goed komt.

Neem een rustpauze

‘Soms’, zei Etty Hillesum eens, ‘is het belangrijkste van een hele dag de rustpauze die we nemen tussen twee ademhalingen in.’

In die rustpauze kun je herstellen, je lichaam geruststellen, tot jezelf komen. Als je adem hort of stokt of oppervlakkig en snel wordt, als je diep inademt in het bos, als je in de kreukels ligt of als iets spannend is: hier ben je. Hier ben je nu.

Hier adem je in en hier adem je zachtjes weer uit.

Hier kom je op adem. Pffff

Met de Happinez online meditatietraining maak je mediteren in 12 lessen onderdeel van je dagelijkse routine. Meld je nu aan voor een gratis proefles.Content button Online training mediteren

Dit vind je vast ook leuk