Werkmoe? Met deze tien tips krijg je meer plezier in je werk

Werkmoe? Met deze tien tips krijg je meer plezier in je werk Werkmoe? Met deze tien tips krijg je meer plezier in je werk Werkmoe? Met deze tien tips krijg je meer plezier in je werk

Wil je meer lol en plezier tijdens je werk? We delen tien tips die je helpen om weer energiek naar je werk te gaan. Je kunt ze meteen uitproberen.

1. Zorg voor de nodige beweging

Een voetbal, hoelahoep, tennistafel, volleybal en een trampoline.

2. Begin een vergadering met 20 jumping jacks

Je voelt je bloed stromen en bent direct productiever.

3. Daag elkaar 30 dagen uit

Om tenminste 7 uur per nacht te slapen, 8 glazen water per dag te drinken of een kilometer per dag te rennen. Uiteraard met een passende prijs of trofee!

4. Dagelijks reces

Plan een kwartier in de namiddag waarop iedereen van de schermen weggaat. Even naar buiten of een kletspraatje maken.

5. Is er een lege ruimte op kantoor?

Verander deze in een lounge voor werknemers, het liefst met echt gras, heerlijke relaxstoelen, bordspelletjes en yogamatten. Er geldt één regel: niet praten over werk.

6. Neem een dag van de week en kies een thema voor de kledingkeuze van de dag

Bijvoorbeeld Aloha-vrijdag, voor de meest fantastische hawaï shirts.

7. Planten werken sfeerverhogend

Ga dus los met groen.

8. Heb je tevreden klanten, partners of aandeelhouders?

Maak positieve berichten, prijzen en alle vormen van erkenning zichtbaar voor degenen die daar zo hard voor hebben gewerkt.

9. Prik een dag waarop je een ruilbeurs houdt

Voor cadeaus die niet bij je in de smaak vielen.

10. Tea for the soul

Zorg voor heet water, diverse soorten thee, gezonde snacks en leg inspirerende kaarten neer. Om de beurt trek je een kaart.

Over auteur
Happinez redactie
Dit artikel is met liefde geschreven door de redacteuren van de Happinez online redactie. Benieuwd naar de gezichten achter de artikelen? Bekijk dan ook ons colofon.

Meer lezen over werkgeluk?

Vier adviezen die je helpen meer betekenis te vinden in je werk.

Volgend artikel
Ruzie op de werkvloer? Zo los je conflicten met collega’s op (hoe eerder, hoe beter)
Ruzie op de werkvloer? Zo los je conflicten met collega’s op (hoe eerder, hoe beter)