Oefeningen voor een gezonde buik - Happinez
Terug naar overzicht

Oefeningen voor een gezonde buik

Categorie
Oefeningen voor een gezonde buik

In een vrouwenbuik groeien niet alleen baby’s, maar ook inzichten, plannen en ideeën. Want daar ligt een bron van creativiteit en intuïtie. Deze vijf oefeningen helpen je leven vanuit je buikgevoel.

De lachende Boeddha

Pak je buik stevig vast en schudt deze, terwijl je een diep ‘ha, ha, ho, ho-geluid’ maakt.
Onbedaarlijk lachen is een goede manier om emoties los te laten, de buik te ontspannen en te vullen met warmte.

Een volle buik

Sta schouderbreed met je voeten parallel. Zink een beetje door je knieën en trek je stuitje onder je, iets naar voren. De ruimte die zo in je bekken ontstaat, maakt je buik ontspannen. Deze kan zo volstromen met aarde-energie, die door je voetzolen omhoog komt. Dit is een oefening die je de hele dag door tijdens alle staande activiteiten kunt doen.

Buikdansen

Buikdansen is oorspronkelijk bedoeld om in contact te komen met de kracht van het baren. Oma’s leerden het hun dochters en kleindochters. Zoek ritmische trommelmuziek uit, zoals sjamanistische, Indiase of Afrikaanse muziek. Leg je handen op je buik en luister naar je lichaam. Laat je heupen van binnenuit in beweging komen – je lichaam weet precies wat het nodig heeft.

Geluid maken

Omdat veel van onze emoties in de buik worden vastgezet, is het gezond om je buik los te trillen via geluid. Open je mond en luister naar de klanken die naar buiten rollen. Probeer te ontspannen en vel geen oordeel over wat er komt, elk geluid is goed.

Meest populair